Τουρισμός - seleo - seleo http://www.seleo.gr Sun, 26 Feb 2017 07:35:07 +0200 seleo.gr el-gr Οι δημοφιλείς προορισμοί για το τριήμερο της Καθαρά Δευτέρας http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/234405-oi-dimofileis-proorismoi-gia-to-triimero-tis-kathara-defteras http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/234405-oi-dimofileis-proorismoi-gia-to-triimero-tis-kathara-defteras Οι δημοφιλείς προορισμοί για το τριήμερο της Καθαρά Δευτέρας

Ικανοποιητική κίνηση στα οργανωμένα πακέτα διακοπών για τις αποκριές και την Καθαρά Δευτέρα καταγράφουν τα τουριστικά γραφεία της χώρας, με ενδείξεις ότι θα υπάρξει αύξηση από τις κρατήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τις τελευταίες ημέρες.

 Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδας (FedHATTA), η κινητικότητα που παρατηρείται αυτή την περίοδο στις κρατήσεις οργανωμένων διακοπών από Έλληνες αφορά προορισμούς της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού, ενώ οι τουριστικοί πράκτορες παραμένουν αισιόδοξοι ότι η δυναμική που παρατηρήθηκε την περίοδο των Χριστουγέννων θα διατηρηθεί και στο υπόλοιπο της χειμερινής περιόδου.

Οι ταξιδιώτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πληθώρα ελκυστικών προγραμμάτων, με μεγάλο εύρος τιμών που εξαρτάται από τη διάρκεια των διακοπών, την κατηγορία του καταλύματος και τις δραστηριότητες.

Σύμφωνα με την FedHATTA, φέτος, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, οι Έλληνες τείνουν να προτιμούν διακοπές όχι αποκλειστικά βάσει του κόστους, αλλά βάσει των εμπειριών που μπορούν να αποκομίσουν από τον προορισμό (όπως τοπικά ήθη και έθιμα, καρναβάλια και δρώμενα) και σταδιακά προσανατολίζονται σε πιο ποιοτικές υπηρεσίες.

Δημοφιλείς προορισμοί για την καρναβαλική περίοδο είναι και φέτος η Πάτρα -προσελκύει κίνηση που αναζωογονεί την ευρύτερη περιοχή-, η Ξάνθη, η Νάουσα, η Κομοτηνή καθώς και τα νησιά τα οποία τροφοδοτούνται με επισκέπτες λίγο πριν την έναρξη της σεζόν. Μάλιστα, μεγάλη ζήτηση καταγράφεται και για το ξεχωριστό Θαλασσινό Καρναβάλι της Χαλκίδας καθώς και για το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι, με τα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου να έχουν γεμίσει (2.500 κρεβάτια).

]]>
demo@seleo.gr (seleo) Τουρισμός Sat, 25 Feb 2017 15:00:51 +0200
Νέα χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/234287-nea-xronia-rekor-gia-ton-elliniko-tourismo http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/234287-nea-xronia-rekor-gia-ton-elliniko-tourismo Νέα χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό

Η ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα βρίσκεται στο ζενίθ, ανακοινώνουν οι μεγαλύτερoι γερμανικοί τουριστικοί όμιλοι,όπως μεταδίδει η DW. Για πολύ καλή ζήτηση κάνει λόγο o All Tours, για διπλασιασμό κρατήσεων σε σχέση με πέρυσι η DER Touristik.

 

Λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν ανοίξει τις πύλες της στις 7 Μαρτίου η ITB, η μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού στον κόσμο, οι γερμανικοί τουριστικοί όμιλοι καταγράφουν για μια ακόμα χρονιά άνοδο των κρατήσεων. 
 

Ο ειδικός σε ζητήματα τουρισμού Μάρτιν Λόνμαν αναμένει σταθερή ζήτηση για την φετινή καλοκαιρινή περίοδο, σε αντίθεση με την περσινή, όταν τρομοκρατικές επιθέσεις και πολιτικές κρίσεις σε αγαπημένους τουριστικούς προορισμούς προκαλούσαν μεγάλη αβεβαιότητα στους γερμανούς τουρίστες.

Προς το παρόν όμως από τον τουριστικό κλάδο ακούγονται μόνο καλές ειδήσεις. Η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ενώ την ίδια στιγμή Τυνησία και Αίγυπτος δείχνουν να ανακάμπτουν αργά, αλλά σταθερά από την κρίση των τελευταίων ετών.

Σύμφωνα με τον Ρενέ Χέρτσογκ επικεφαλής του τουριστικού ομίλου DER Touristik Central Europe, τα γεγονότα του 2016 δεν αποθαρρύνουν τους Γερμανούς που επιθυμούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Μόνο οι κρατήσεις για την Τουρκία είναι ακόμα περιορισμένες, προσθέτει.

Στην κορυφή των προτιμήσεων ελληνικοί προορισμοί

AdTech Ad

Οι Γερμανοί δείχνουν φέτος ιδιαίτερη προτίμηση στην Ελλάδα. Ο μεγαλύτερος γερμανικός τουρ οπερέιτορ TUI κατέγραψε την τρέχουσα χειμερινή περίοδο, αλλά για την ερχόμενη καλοκαιρινή σεζόν αύξηση των κρατήσεων 4% σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

Ο δεύτερος σε τζίρο Τhomas Cook, στον οποίο ανήκουν, Neckermann Reisen και Last Minute, κάνει λόγο για μεγάλη ζήτηση που αντισταθμίζει και με το παραπάνω τις απώλειες από την μείωση των κρατήσεων για την Τουρκία. Ευχαριστημένος με την κίνηση της αγοράς ενόψει καλοκαιριού εμφανίζεται και ο τουριστικός όμιλος All Tours, που καταγράφει «πολύ καλή ζήτηση» για την Ελλάδα και «καλή» για την Ισπανία.

Την ίδια στιγμή όμως διαπιστώνει υποχώρηση των κρατήσεων για την Τουρκία. Παρόμοια είναι η εικόνα και στον οπερέιτορ DER Touristik, που κάνει λόγο για διπλασιασμό των κρατήσεων για Ελλάδα σε σχέση με το 2016 με ταυτόχρονη άνοδο των κρατήσεων για χώρες της δυτικής Μεσογείου, όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία. Εκτός αυτού διαπιστώνει δυναμική επιστροφή της Αιγύπτου στην τουριστική αγορά.

Την διάθεση των Γερμανών για ταξίδια στο εξωτερικό και αυτό το καλοκαίρι ενισχύουν, η καλή κατάσταση της αγοράς εργασίας στη Γερμανία και φυσικά ο χαμηλός πληθωρισμός κάτω του 3%. Οι Γερμανοί προτίθενται να δαπανήσουν χρήματα και ο τουριστικός κλάδος ελπίζει να είναι ο μεγάλος κερδισμένος αυτής της εξέλιξης.

 

Ανοιχτό παραμένει ωστόσο αν θα αυξηθούν και τα κέρδη των γερμανικών τουρ οπερέιτορ, μιας και όπως λέει ο Γερμανός ειδικός Μάρτιν Λόνμαν ο ανταγωνισμός μεταξύ τους είναι αδυσώπητος και η μάχη για την χαμηλότερη δυνατή τιμή «ροκανίζει» τον τζίρο.

]]>
baris@seleo.gr (M.X.) Τουρισμός Fri, 24 Feb 2017 18:30:52 +0200
Την ερχόμενη εβδομάδα οι πίνακες με τους δικαιούχους του Κοινωνικού Τουρισμού http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/234286-tin-erxomeni-evdomada-oi-pinakes-me-tous-dikaioyxous-tou-koinonikoy-tourismoy http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/234286-tin-erxomeni-evdomada-oi-pinakes-me-tous-dikaioyxous-tou-koinonikoy-tourismoy Την ερχόμενη εβδομάδα οι πίνακες με τους δικαιούχους του Κοινωνικού Τουρισμού

Έως το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας είναι πιθανό να αναρτηθούν οι προσωρινοί πίνακες για τους 150.000 δικαιούχους του Κοινωνικού Τουρισμού.

Μετά από ένα δίμηνο καθυστερήσεων, η ανάδοχος εταιρία που έχει αναλάβει την επιλογή των δικαιούχων, βάσει μοριοδότησης, έχει ολοκληρώσει και τη διαδικασία επανελέγχου, έτσι ώστε να περιοριστούν τα λάθη και να αποφευχθεί σωρεία ενστάσεων.

Σημειώνεται ότι οι διαδοχικές καθυστερήσεις στην ανάρτηση των πινάκων προέκυψαν και από τις παράλληλες προκηρύξεις διαγωνισμών για προγράμματα απασχόλησης (πχ κοινωφελούς εργασίας) που μπήκαν σε προτεραιότητα.

Άλλωστε, το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) του ΟΑΕΔ δεν κατάφερε να ανταποκριθεί με επιτυχία στην τεράστια επισκεψιμότητα που είχαν τα προγράμματα απασχόλησης. Συνεπώς, το πρόγραμμα του Κοινωνικού Τουρισμού, μεταφέρθηκε γι’ αργότερα και λόγω της πρακτικής δυσκολίας να «τρέξουν» παράλληλα τα διάφορα προγράμματα που υλοποιεί ο Οργανισμός.

Ακόμα και έτσι, αρμόδιοι παράγοντες του ΟΑΕΔ επισημαίνουν ότι θα διατηρηθεί και φέτος η 12μηνη διάρκεια του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού. Αφετηρία της θα είναι η ημερομηνία ανάρτησης των οριστικών πινάκων. Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται ότι πρέπει να προλάβει το πρόγραμμα να τεθεί σε εφαρμογή πριν από τις πασχαλινές ημέρες, έτσι ώστε να υπάρξει αυξημένο ενδιαφέρον.

Υπενθυμίζεται ότι οι διακοπές που προσφέρει το πρόγραμμα του Κοινωνικού Τουρισμού θα έχουν διάρκεια:
• Από μία έως δέκα διανυκτερεύσεις, όταν επιλεχθούν για διακοπές τουριστικά καταλύματα των νήσων Λέσβου, Λέρου, Σάμου, Χίου και Κω.
• Από μία έως πέντε διανυκτερεύσεις, όταν επιλεχθούν για διακοπές τουριστικά καταλύματα της υπόλοιπης Ελλάδας.

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι εργαζόμενοι/ες και άνεργοι/ες, οι οποίοι/ες κατά το έτος 2015:
• Είχαν 50 ημέρες εργασίας στην ασφάλιση του ΙΚΑ ΕΤΑΜ ή
• έλαβαν από τον ΟΑΕΔ 50 ημέρες ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας ή
• έλαβαν τακτική επιδότηση ανεργίας τουλάχιστον 2 μηνών (50 ημερήσια επιδόματα) ή
• συγκεντρώνουν 50 ημέρες αθροιστικά από τα παραπάνω (ημέρες εργασίας, ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας και επιδότησης ανεργίας).

Επίσης, δικαιούχοι είναι και εγγεγραμμένοι άνεργοι/ες στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ κατά την ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων.

Το σύστημα επιλογής των δικαιούχων βασίζεται στη μοριοδότηση συγκεκριμένων κριτηρίων με αντικειμενικό και διαφανή τρόπο με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού του ΟΑΕΔ.

Η επιδότηση θα γίνει με τη χορήγηση Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού, η οποία έχει τη μορφή ενός μοναδικού ηλεκτρονικού κωδικού αριθμού.

 
]]>
baris@seleo.gr (M.X.) Τουρισμός Fri, 24 Feb 2017 10:15:45 +0200
Αύξηση 44% στις διανυκτερεύσεις στη Θεσσαλονίκη http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/233667-ayksisi-44-stis-dianyktereyseis-sti-thessaloniki http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/233667-ayksisi-44-stis-dianyktereyseis-sti-thessaloniki Αύξηση 44% στις διανυκτερεύσεις στη Θεσσαλονίκη

Συνεχίζεται η «τουριστική άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, καθώς το 2016 οι διανυκτερεύσεις τουριστών στα ξενοδοχεία της πόλης ξεπέρασαν τα 2,3 εκατομμύρια. Από το 2011 προστέθηκαν πάνω από 600.000 διανυκτερεύσεις, με το αντίστοιχο όφελος στην οικονομία της περιοχής.

 

Συγκεκριμένα, το 2016 καταγράφηκαν 2.309.617 διανυκτερεύσεις έναντι 2.187.932 που είχαν σημειωθεί το 2015, παρουσιάζοντας θετική μεταβολή της τάξης του 5,56%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.

Το 2010 ο τουρισμός ήταν εσωτερική υπόθεση (67,53% Έλληνες, 32,47% τους αλλοδαποί) αλλά τα χρόνια που ακολούθησαν αυξήθηκε το μερίδιο των αλλοδαπών τουριστών και πέρσι η αναλογία ήταν 53% έναντι 47%.

Ο απόλυτος αριθμός των διανυκτερεύσεων το 2011 μόλις που ξεπερνούσε το ενάμιση εκατομμύριο. Έκτοτε, ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα η αύξηση μέσα σε μια εξαετία να ξεπερνά το 44%! Το 2016 σε σχέση με το 2015 η αύξηση στις διανυκτερεύσεις ήταν 5,56%, το 2015 σε σχέση με το 2014 6,27%, ενώ από το 2013 στο 2014 είχε ανέλθει σε διψήφιο ποσοστό (16,75%).

Την πρώτη θέση της κατάταξης κατέλαβαν για άλλη μία φορά οι έλληνες επισκέπτες, οι οποίοι αύξησαν τις διανυκτερεύσεις τους σε ποσοστό 6,83% (φτάνοντας τις 1.226.544. Οι διανυκτερεύσεις των ξένων επισκεπτών αυξήθηκαν σε ποσοστό 4,16%, (1.083.073 διανυκτερεύσεις).

Κύπριοι και Τούρκοι αγαπούν τη Θεσσαλονίκη

Στην πρώτη θέση των αλλοδαπών εξακολουθούν να βρίσκονται οι Κύπριοι με 141.082 διανυκτερεύσεις και μάλιστα με αύξηση 14,95% σε σχέση με το 2015.
Οι Τούρκοι με 81.947 διανυκτερεύσεις διατηρήθηκαν στη δεύτερη θέση των αλλοδαπών με νέα μικρή άνοδο (4,48%,) και στην ίδια θέση με πρόπερσι, δηλαδή την Τρίτη, κατατάσσονται οι Αμερικανοί, με τις διανυκτερεύσεις τους να παρουσιάζουν ελαφριά αύξηση (0,47%) και να οριστικοποιούνται στις 73.199.

Στην τέταρτη θέση, όπως και το 2015, βρίσκονται οι Γερμανοί, που πραγματοποίησαν 66.028 διανυκτερεύσεις (+ 5,39%). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι Ρουμάνοι (55.718, αύξηση 2,73%).

Πέρυσι σταμάτησε η «κατρακύλα» των Ρώσων στην κατάταξη, καθώς οι διανυκτερεύσεις τους μετά από μια αρνητική διετία σταθεροποιήθηκαν στις 52.877, σημειώνοντας οριακή αύξηση 1,61% (6η θέση).

Στην 7η θέση βρέθηκαν οι Βούλγαροι (52.119 διανυκτερεύσεις, μείωση – 6,75%), στην 8η οι Σέρβοι (51.928 διανυκτερεύσεις, μείωση – 9,87%) και στην 9η θέση οι Ιταλοί (50.704 διανυκτερεύσεις, μείωση – 2,44%). Η πρώτη δεκάδα συμπληρώνεται από τους Βρετανούς με μεγάλη άνοδο (23,79%) στις διανυκτερεύσεις τους (46.834).

Επιστρέφουν οι Ισραηλινοί

Μετά από δύο χρονιές, κατά τις οποίες είχε σημειωθεί συνεχόμενη πτώση στον αριθμό των διανυκτερεύσεων (-1,82% το 2015 και -11,99% το 2014), η αγορά του Ισραήλ ανέκαμψε τους τελευταίους μήνες του 2016 (από -2,42% στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2016). Έτσι, οι Ισραηλινοί βρέθηκαν στην ενδέκατη θέση με αύξηση της τάξης του 7,35% και 44.966 διανυκτερεύσεις. Το Ισραήλ είναι μια σημαντική αγορά για τη Θεσσαλονίκη. Ήδη, η Aegean Airlines συνεχίζει και φέτος το πρόγραμμα των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης με το Τελ Αβίβ (29 Μαΐου – 15 Οκτωβρίου 2017) που υλοποιεί εδώ και επτά συναπτά έτη, ενώ και η Arkia Airlines θα συνδέσει φέτος απευθείας τις δύο πόλεις από τον Ιούνιο έως και τον Οκτώβριο.

Η μεγαλύτερη αύξηση από την ΠΓΔΜ

Στη 12η θέση με 36.009 διανυκτερεύσεις ανέβηκαν οι Αλβανοί, σημειώνοντας αύξηση 18,55%.  Στη 13η θέση κατατάσσονται οι Σύριοι (33.792 διανυκτερεύσεις, μείωση – 4,70%), στη 14η οι Γάλλοι (30.182 διανυκτερεύσεις, μείωση – 2,03%) και στη 15η οι επισκέπτες από την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας με 21.682 διανυκτερεύσεις -μάλιστα σε σχέση με το 2015 καταγράφεται εντυπωσιακή αύξηση 60,95%, η μεγαλύτερη μεταξύ των αλλοδαπών επισκεπτών της πόλης.

Τη δεύτερη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ολλανδοί (16η θέση, 18.283 διανυκτερεύσεις, μείωση – 11,61%), οι Αυστραλοί (17η θέση, 16.662 διανυκτερεύσεις, 1,39%), οι Ισπανοί (18η θέση, 15.543 διανυκτερεύσεις, 18,81%), οι Πολωνοί (19η, 14.660 διανυκτερεύσεις, –  44,42%) και τέλος οι Βέλγοι (20η, 13.397 διανυκτερεύσεις, – 7,82%).

Ποιοι «ανακάλυψαν» τη Θεσσαλονίκη την τελευταία πενταετία

Από το 2011 έως το 2016 οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης αυξήθηκαν σε ποσοστό 44,09% και συγκεκριμένα από 1.602.921 ανήλθαν σε 2.309.617. Τόσο οι Έλληνες, όσο και οι δεκαεννέα από τις είκοσι πρώτες εθνικότητες των αλλοδαπών παρουσίασαν αύξηση στις διανυκτερεύσεις τους. Στις εθνικότητες, οι οποίες κινούνται σταθερά ανοδικά από το 2011 μέχρι και πέρυσι, συγκαταλέγονται οι Κύπριοι, οι Τούρκοι, οι Βρετανοί και οι Αυστραλοί.

Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν οι διανυκτερεύσεις των Κυπρίων (148,52%), των Τούρκων (123,72%), των πολιτών από τις ΗΠΑ (73,59%), των Γερμανών (81,01%), των Ρουμάνων (112,14%), των Ρώσων (33,91%), των Βουλγάρων (54,37%), των Σέρβων (58,69%), των Ιταλών (7,85%), των Βρετανών (106,50%), των Αλβανών (21,06%), των Γάλλων (61,09%), των επισκεπτών από την ΠΓΔΜ (87,01%), των Ολλανδών (114,01%), των Αυστραλών (77,96%), των Ισπανών (52,22%), των Πολωνών (19,21%), των Βέλγων (103,91%), ενώ στις εθνικότητες που παρουσίασαν μεγάλη αύξηση στις διανυκτερεύσεις τους προστέθηκαν και οι Σύριοι (4.804,50%), ειδικά από το 2014 και μετά λόγω προσφυγικού (το 2011 οι διανυκτερεύσεις τους ήταν μόλις 689, το 2012 ανήλθαν σε 1.398, το 2013 ήταν 1.989, το 2014 ήταν 14.556, το 2015 ανήλθαν σε 35.457 και το 2016 οριστικοποιήθηκαν στις 33.792).

Οι διανυκτερεύσεις των Ελλήνων από το 2009 έως και το 2011 μειώθηκαν σε ποσοστό -11, 70% εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και κυρίως λόγω της πτώσης στον επιχειρηματικό τουρισμό. Όμως, κατά την τελευταία πενταετία (2012 – 2016) οι διανυκτερεύσεις τους κινούνται ανοδικά από χρονιά σε χρονιά (συνολική αύξηση πενταετίας της τάξης του 41,66%).

Οι Ισραηλινοί μείωσαν τις διανυκτερεύσεις τους από το 2011 έως το 2016 σε ποσοστό – 23,87%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το 2011 ήταν η καλύτερή χρονιά με τις διανυκτερεύσεις τους να παρουσιάζουν άνοδο σε ποσοστό 335% (από 13.551 το 2010 σε 59.064 το 2011). Στο μεταξύ, το 2012 και το 2016 ήταν οι χρονιές κατά τις οποίες ο αριθμός των διανυκτερεύσεων που πραγματοποίησαν οι Σέρβοι παρουσίασε αρνητικό πρόσημο σε σχέση τις αμέσως προηγούμενες χρονιές (μείωση – 14,96% (2012-2011) και – 9,87% (2016-2015) αντίστοιχα).

Οι Ρώσοι ήταν το 2013 στην πρώτη θέση της κατάταξης (αύξηση 51,35% και 90.071 διανυκτερεύσεις), όμως στη συνέχεια ακολούθησαν δύο αρνητικές χρονιές (το 2014 μείωση – 19,22% και 72.763 διανυκτερεύσεις, το 2015 μείωση – 28,48% και 52.039 διανυκτερεύσεις) και πέρυσι οι διανυκτερεύσεις τους σταθεροποιήθηκαν λίγο πάνω από τα επίπεδα του 2015.

Στην τελευταία θέση τιμών και εσόδων σύμφωνα με έρευνα της GBR

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που διενήργησε η εταιρεία τουριστικών μελετών και ερευνών GBR Consulting, παρά την αύξηση των διανυκτερεύσεων, τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο το 2016 συνεχίζει να διατηρείται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (47,35 ευρώ), τα χαμηλότερα σε σχέση με άλλες δέκα αντιστοίχου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις (Αμβέρσα, Μπέρμιγχαμ, Κολονία, Ντίσελντορφ, Εδιμβούργο, Γλασκόβη, Βουδαπέστη, Αμβούργο, Μάντσεστερ, Σάλτσμπουργκ). Επιπλέον, η αύξηση στη μέση τιμή δωματίου ήταν ελάχιστη (0,6%) και η Θεσσαλονίκη συγκρινόμενη με τις παραπάνω πόλεις εξακολουθεί να καταλαμβάνει την τελευταία θέση στα παραπάνω ξενοδοχειακά μεγέθη.
Η GBR αντλεί τα στοιχεία της από τη μεγαλύτερη εταιρεία στατιστικών ερευνών για ξενοδοχεία, δηλαδή την STR Global (Hotel Data Worldwide) και δεν αποτελούν στοιχεία της ΕΞΘ.


Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία»

]]>
baris@seleo.gr (M.X.) Τουρισμός Fri, 17 Feb 2017 09:00:01 +0200
Έλληνες ξενοδόχοι: Αυτή είναι η πρώτη προτεραιότητα των πελατών στα ξενοδοχεία http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/233295-ellines-ksenodoxoi-afti-einai-i-proti-proteraiotita-ton-pelaton-sta-ksenodoxeia http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/233295-ellines-ksenodoxoi-afti-einai-i-proti-proteraiotita-ton-pelaton-sta-ksenodoxeia Έλληνες ξενοδόχοι: Αυτή είναι η πρώτη προτεραιότητα των πελατών στα ξενοδοχεία

Το νέο σκηνικό όπως έχει διαμορφωθεί στην τουριστική βιομηχανία διεθνώς αλλά και στην χώρας μας παρουσίασε ο πρόεδρος του ο Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Τσακίρης στην 6η Γενική Συνέλευση του ΞΕΕ. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο κ. Τσακίρης μεταξύ άλλων ανέφερε

 

 

Τη στιγμή που εμείς παραμένουμε καθηλωμένοι στα προβλήματα μας, ο παγκόσμιος  τουρισμός και οι τάσεις του  αλλάζουν ραγδαία. Το μοντέλο λειτουργίας του τουρισμού και ο τρόπος διάθεσης του τουριστικού προϊόντος, όπως τα γνωρίσαμε τα προηγούμενα, πολλά χρόνια, πολύ λίγα κοινά έχουν με τις νέες πραγματικότητες που διαμορφώνονται και καλούμαστε σήμερα να αντιμετωπίσουμε: 

Πραγματικότητα 1: Με την εισβολή του digitality στην τουριστική οικονομία, το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών κρατήσεων γίνεται πλέον ηλεκτρονικά και από κινητά τηλέφωνα. Χαρακτηριστικό είναι  ότι οι πελάτες μας πλέον πρώτα αναζητούν το  γρήγορο wifi και μετά τη σάουνα ή το χαμάμ.

Πραγματικότητα 2: Οι Online Travel Agents γιγαντώνονται και το μερίδιο αγοράς τους ξεπερνάει πλέον  αυτό των παραδοσιακών tour operators, την ίδια στιγμή που διαρκώς αναδύονται, νέες αγορές και νέοι προορισμοί.

Πραγματικότητα 3: 

Βιώνουμε ήδη τις ανατρεπτικές συνέπειες που προκαλεί η ανάπτυξη και εξάπλωση της sharing economy όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται  η ενοικίαση σπιτιών ως τουριστικών καταλυμάτων. Η ανάπτυξη αυτή της σκιώδους οικονομίας πλήττει, σε πρώτο στάδιο, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Μέσα σε αυτό το μεταβατικό διεθνές περιβάλλον, η μικρομεσαία επιχείρηση μπαίνει στο στόχαστρο, αποτελώντας είτε μια στρατηγική απώλεια είτε στην καλύτερη περίπτωση, μια παράπλευρη απώλεια. Και δεν αναφέρομαι μόνο στις ΜΜ ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αλλά στο σύνολο του μικρομεσαίου παραγωγικού δυναμικού.  Η οριζόντια φορολόγηση, η πολυπλοκότητα της νομοθεσίας, η ανοχή και ενίσχυση της sharing economy, οι ασφυκτικές περιβαλλοντικές προϋποθέσεις που έχουν οριζόντιο χαρακτήρα, όλα κατατείνουν είτε στον αποκλεισμό είτε στην τελική εξάντληση της μικρομεσαίας επιχείρησης και επιχειρηματικότητας.

Οφείλουμε να δράσουμε. Οφείλουμε να αλλάξουμε ριζικά τη φιλοσοφία μας  στον τρόπο του τουριστικού λειτουργείν και επιχειρείν. Συχνά, εγκλωβισμένοι στην καθημερινότητά μας και στη σταδιακή διολίσθησή μας σε αυτή, αναγάγουμε τα όποια, πολλά, καθημερινά προβλήματά μας σε μείζονα, γεγονός που τελικά μας εμποδίζει να δούμε και να συνειδητοποιήσουμε τη μεγάλη εικόνα.  Και η μεγάλη εικόνα είναι οι επερχόμενες αλλαγές και ανακατατάξεις στη δουλειά μας, όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα. Υπό αυτές τις συνθήκες, θεμελιώδεις προϋποθέσεις για να κερδηθεί το μεγάλο στοίχημα επιβίωσης,  των παραδοσιακών αδειοδοτημένων  μορφών φιλοξενίας  είναι:

1. Η παροχή ποιοτικών, πιστοποιημένων και value for money υπηρεσιών

2. Η εισαγωγή τεχνολογιών αιχμής στην παραγωγή, διάθεση και πώληση των υπηρεσιών μας.

3. Η διαμόρφωση καινοτόμων  ξενοδοχειακών προϊόντων ελκυστικών  στα νέα πελατειακά κοινά που σχηματίζονται.

4.  Η υιοθέτηση πολλών τιμολογιακών προσεγγίσεων του προϊόντος μας, δηλαδή του multipricing  με σεβασμό στο value for money του προϊόντος.

5. Η επιθετική διείσδυσή μας στο sharing economy και η υιοθέτηση των τεχνολογιών και πρακτικών τους. Η λογική πολλών συνάδελφων που ακόμη και σήμερα αντιμετωπίζουν το φαινόμενο του sharing economy ως «μόδα που θα περάσει», είναι αφελής  και πρέπει να εγκαταλειφθεί.

6. Η επένδυση σε νέα ταλέντα και  στην ψηφιακή κατάρτιση των στελεχών μας.

7. Η συνεργασία. Μία λέξη ξένη στην κουλτούρα μας, αλλά νομοτελειακά απαραίτητη στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται. Οι συνεργασίες μεταξύ επαγγελματιών καταλυματιών, αλλά και γενικά μεταξύ τουριστικών επαγγελματιών για την παροχή κάθετων και ολοκληρωμένων υπηρεσιών στους επισκέπτες μας αποτελούν τη διέξοδο βιωσιμότητας των επιχειρήσεών μας και κυρίως των ΜΜ.

Στην προσπάθεια αυτή επιβίωσης και ανάπτυξης των τουριστικών επιχειρήσεων το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, είχε, έχει και θα έχει, καθοριστικό ρόλο Γι’ αυτό και παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε τα τελευταία χρόνια, παρά ακόμη και την αμφισβήτηση της ίδιας ύπαρξης του Επιμελητηρίου, με πολλή προσπάθεια, πετύχαμε την ενίσχυση και την ισχυροποίησή του.

]]>
kodinio@yahoo.gr (admin1) Τουρισμός Mon, 13 Feb 2017 17:45:13 +0200
Ρεκόρ θετικών κριτικών στο διαδίκτυο για τα ελληνικά ξενοδοχεία το 2016 http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/232774-rekor-thetikon-kritikon-sto-diadiktyo-gia-ta-ellinika-ksenodoxeia-to-2016 http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/232774-rekor-thetikon-kritikon-sto-diadiktyo-gia-ta-ellinika-ksenodoxeia-to-2016 Ρεκόρ θετικών κριτικών στο διαδίκτυο για τα ελληνικά ξενοδοχεία το 2016

Στις 3 ξενοδοχειακές αγορές από όλο τον κόσμο που συγκέντρωσαν τις καλύτερες κριτικές στο διαδίκτυο, έχοντας τη δεύτερη καλύτερη επίδοση ανάμεσα σε 19 χώρες από όλο τον κόσμο, ανήκει η Ελλάδα, σύμφωνα με το 2017 Global Hotel Reputation Benchmark Report.



Τα ελληνικά ξενοδοχεία σκόραραν το 2016 μία από τις καλύτερες επιδόσεις online κριτικών ανάμεσα στις πρώτες αγορές, με βάση κριτικές άνω των 100.000 ετησίως (Κίνα με 4,42 βαθμούς, Ελλάδα με 4,34 βαθμούς, Αφρική με 4,26 βαθμούς). Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η οποία παρουσιάζει τις επιδόσεις ξενοδοχείων από όλο τον κόσμο βάσει κριτικών, βελτιωμένος κατά 0,7% είναι και ο μέσος όρος αξιολόγησης των ελληνικών ξενοδοχείων από επισκέπτες το 2016 σε σχέση με το 2015, σύμφωνα με το 2017 Global Hotel Reputation Benchmark Report, που παρουσιάζει τις επιδόσεις ξενοδοχείων από όλο τον κόσμο βάσει κριτικών.Ως αποτέλεσμα των επιδόσεων αυτών, τα ελληνικά ξενοδοχεία συγκεντρώνουν μέσο όρο αξιολόγησης 4,34, έναντι 4,31 βαθμών το 2015 και κατατάσσονται στη 2η θέση της λίστας με τις 19 συνολικά χώρες που έχουν τις καλύτερες κριτικές ξενοδοχείων. 

Η αξιολόγηση των ελληνικών ξενοδοχείων βασίζεται σε 343.148 κριτικές, έναντι 325.832 κριτικών το 2015.Η έκθεση, η οποία δημοσιεύεται από την εταιρία υπηρεσιών λογισμικού Revinate, ανέλυσε 70 εκατ. δημοσιευμένων κριτικών στο διαδίκτυο από επισκέπτες ξενοδοχείων από όλο τον κόσμο την τελευταία 2ετία, οι οποίοι το 2016 μόνο ανήλθαν σε 40 εκατ. 

Τα πορίσματα αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο για τους ξενοδόχους, στην προσπάθεια αξιολόγησης και βελτίωσης των επιδόσεων των μονάδων τους. Κατά μέσο όρο, τα ξενοδοχεία-λαμβάνουν 27,7 κριτικές το μήνα-απαντούν στο 27,9% των κριτικών-απαντούν στο 27,1% των κριτικών με ένα αστέρι-απαντούν στο 31,6% των κριτικών με 5 αστέριαΤο 80% των κριτικών είναι 4 ή 5 αστέρων, ενώ λιγότερο από το 10% είναι 1 ή 2 αστέρων. 

Το 78% των κριτικών προέρχεται από τις 4 κορυφαίες πλατφόρμες ξενοδοχειακών κρατήσεων: Booking.com, TripAdvisor, Google και Hotels.com. Κυρίαρχος παίκτης στις κριτικές ξενοδοχείων είναι η Booking.com, η οποία φέρει το 39% των online κριτικών στον κόσμο. Η TripAdvisor παραμένει δεύτερη, χάνοντας έδαφος την περασμένη 2ετία με μερίδιο κάτω του 25% επί των παγκόσμιων κριτικών. Επιπλέον, συνεχίζονται οι επιπτώσεις της παγίωσης των online τουριστικών πρακτορείων (OTA) και του χώρου ιστοσελίδων με κριτικές. Οι μεγαλύτερες ιστοσελίδες συνεχίζουν να συγκεντρώνουν μερίδιο αγοράς, ωθώντας στο περιθώριο τις μικρότερες. 

Η Priceline Group (Booking.com, Agoda, OpenTable) συγκεντρώνει το 43% των online κριτικών ξενοδοχείων, ενώ η Expedia (Hotels.com, Orbitz, Travelocity, Wotif) ένα 10%.Οι αγορές με το χειρότερο επίπεδο κριτικών ήταν το Ην. Βασίλειο (4,05), οι ΗΠΑ (3,99) και η Γαλλία (3,94). Οι επιδόσεις και των 19 χωρών σε σύγκριση με το 2015 εμφανίζουν βελτίωση, εκτός από την Κίνα, η οποία είχε μείωση 0,2%. 

Τη μεγαλύτερη βελτίωση είχαν η Ινδονησία, το Μεξικό, η Βραζιλία και οι ΗΠΑ.Οι περιοχές με την υψηλότερη βαθμολογία το 2016 ήταν η Ασία (4,28), η Ευρώπη (4,24) και η Λατινική Αμερική (4,24) και ακολούθησαν η Μ. Ανατολή και η Αφρική (4,12), η Β. Αμερική (4,09) και η Ωκεανία (4,08).Ωστόσο, σε ετήσια αύξηση, τα ξενοδοχεία της Μ. Ανατολής και της Αφρικής (+1,5%) και της Β. Αμερικής (+1,2%) είχαν τις ισχυρότερες επιδόσεις.

Δείτε τον πίνακα...

Πηγή: protothema.gr

]]>
teo_iliou@hotmail.com (Θεολόγο Ηλιού ) Τουρισμός Mon, 06 Feb 2017 14:30:30 +0200
Φθηνότερο το χιονοδρομικό Φαλακρού έναντι των βουλγάρικων http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/231996-fthinotero-to-xionodromiko-falakroy-enanti-ton-voulgarikon http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/231996-fthinotero-to-xionodromiko-falakroy-enanti-ton-voulgarikon Φθηνότερο το χιονοδρομικό Φαλακρού έναντι των βουλγάρικων

Χιλιάδες Έλληνες κάθε χρόνο κατακλύζουν τους χειμερινούς προορισμούς στη Βουλγαρία, όπως τα χιονοδρομικά και τα καταλύματα σε Μπάνσκο και Παμπόροβο. Και μολονότι πράγματι, τα περασμένα χρόνια αποτελούσαν φθηνούς και αξιόπιστους προορισμούς, πλέον οι γείτονες έχουν αντιληφθεί την εμπορική αξία αυτών των περιοχών, και έχουν ακριβύνει αισθητά τις τιμές.

Παράλληλα, η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών έχει μειωθεί.


Το επιχείρημα ότι στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ δεν υπάρχει κάποια αντίστοιχη λύση για χειμερινές διακοπές και σπορ στο χιόνι, ανήκει πλέον στο παρελθόν, αφού το χιονοδρομικό Φαλακρού, στο Νομό Δράμας, φέτος λειτουργεί σε σύγχρονο πρότυπο, με άδεια λειτουργίας, πιστοποιημένο σήμα, δυνατότητες βελτίωσης, αλλά και -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- ανταγωνιστικές τιμές.


Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του χιονοδρομικού Φαλακρού αναδεικνύει ο αντιπεριφερειάρχης Νομού Δράμας Αργύρης Πατακάκης. "Είναι πολύ ενθαρρυντικά τα μηνύματα που έχουμε από το χιονοδρομικό κέντρο Φαλακρού για τον πρώτο μήνα λειτουργίας. Σε αυτό το διάστημα έχουμε πάνω από 12.500 άτομα επισκεψιμότητα", επισημαίνει για τα πρώτα σήματα γραφής. Υπενθυμίζουμε ότι η μεγάλη πρεμιέρα του χιονοδρομικού έγινε το τριήμερο 16-18 Δεκεμβρίου, όπου πολλές εκατοντάδες επισκέπτες επέλεξαν τη Δράμα ως χειμερινή διαφυγή. 
"Η περιφέρεια στήριξε με πολύ μεγάλη δύναμη την προσπάθεια που κάναμε και η οποία είχε θεαματικά αποτελέσματα", συνεχίζει ο αντιπεριφερειάρχης, αναφορικά με τη συνεργασία της περιφερειακής ενότητας Δράμας με την Περιφέρεια ΑΜ-Θ. Ο ίδιος προσθέτει ότι "μετά από 16 χρόνια πήραμε στο χιονοδρομικό άδεια λειτουργίας και πιστοποιημένο σήμα, κάτι το οποίο μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε καλύτερες προϋποθέσεις αλλά και έργα. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν και τα πέντε λιφτ (:αναβατήρες), το περιβάλλον είναι φιλικό, το τοπίο όμορφο και το χιόνι είναι στο ενάμιση μέτρο".


Για το πόσο κοστίζει μια επίσκεψή σας στο χιονοδρομικό, αν είστε ιδιώτης, τότε οι τιμές για τους αναβατήρες είναι στα 8 ευρώ ημερησίως, την ίδια στιγμή που στο Μπάνσκο κυμαίνονται στα 25. Επίσης, στη Δράμα παρέχεται δωρεάν παρκινγκ, την ίδια στιγμή που στο Μπάνσκο θα χρειαστεί να δώσετε περί των 10 λέβα για να σταθμεύσετε το αυτοκίνητό σας.


Στο Φαλακρό τα πρώτα μεθοδικά βήματα είναι γεγονός. Παρόλα αυτά στην Ελλάδα συνηθίζουμε να ξεκινάμε με το δεξί κι έπειτα να αφήνουμε τα σχέδια μετέωρα. Για το κατά πόσο η περιφερειακή ενότητα Δράμας θα "χτίσει" πάνω στην επιτυχία του χιονοδρομικού, ο Αργύρης Πατακάκης μας πληροφορεί ότι "κάνουμε συγκροτημένο σχεδιασμό, μαζί με τις τεχνικές μας υπηρεσίες, ώστε να έχουμε περισσότερο νερό, με τη συνεργασία υδροβιολόγων. Επίσης, θα λειτουργήσουν άλλοι δυο αναβατήρες, που από το 2007 είναι σταματημένοι, κι έτσι θα έχουμε ένα υπερσύγχρονο χιονοδρομικό κέντρο. Έχουμε κάνει διοικητική αποβολή και γίνονται παρεμβάσεις απομάκρυνσης σε τροχόσπιτα, νάιλον, λαμαρίνες και πλαστικά. Μόνο κατόπιν έγκρισης και σε συγκεκριμένους χώρους, θα τοποθετούνται ξύλινες υποδομές, που θα δένουν με το περιβάλλον", καταλήγει.


Επομένως, αν έχετε ένα κενό τριήμερο, όπως το ερχόμενο των Τριών Ιεραρχών, και κάποια χρήματα στην άκρη, τα οποία σκέφτεστε να επενδύσετε σε μια εκδρομή, δεν χρειάζεται να πάτε μακριά. Στηρίξτε την περιφέρεια και δείτε από κοντά, αν σας ικανοποιεί αισθητικά και σε επίπεδο παροχών, το χιονοδρομικό της περιφέρειας.

http://www.xronos.gr
 

]]>
baris@seleo.gr (M.X.) Τουρισμός Sat, 28 Jan 2017 10:00:54 +0200
Τα 10 καλύτερα μέρη στην Ελλάδα για canyoning http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/231531-ta-10-kalytera-meri-stin-ellada-gia-canyoning http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/231531-ta-10-kalytera-meri-stin-ellada-gia-canyoning Τα 10 καλύτερα μέρη στην Ελλάδα για canyoning

Το Canyoning είναι η διάσχιση των φαραγγιών χρησιμοποιώντας μια ποικιλία από τεχνικές προσπερνώντας κάθε εμπόδιο. Η διάσχιση γίνεται με περπάτημα, αναρρίχηση, άλματα, ραπέλ (καταρρίχηση) και κολύμπι. 

Η ομάδα του Ellines.com επέλεξε 10 φαράγγια στην Ελλάδα, είτε εύκολο είτε λίγο πιο δύσκολα (προτείνονται για πιο έμπειρους), που θα σας κάνουν να θέλετε να έχετε την εμπειρία του canyoning.

1. Καλυψώ του Κισσάβου

kissavos

Κάθετα βράχια, λίμνες και καταρράκτες έως και 75 μέτρα. Θα σας εντυπωσιάσει η ομορφιά του.

2. Βικάκι στο Ζαγόρι

vikaki

Εύκολο, αλλά εντυπωσιακό. Το φαράγγι Βικάκι βρίσκεται στην νότια πλευρά της Αστράκας κοντά στο χωριό Τσεπέλοβο. Πρόκειται για φαράγγι ιδανικό για πεζοπόρους που τους αρέσει το river trekking. Η είσοδος γίνεται από το χωριό Τσεπέλοβο και η έξοδος στο χωριό Κήποι. Η κατάβαση ξεκινά ανάμεσα σε 2 στενούς κατακόρυφους βράχους και καταλήγει στο γεφύρι του Λαζαρίδη.

3. Βίνιανη στην Ευρυτανία

viniani

Συνδυάζει απόλυτα φυσική ομορφιά και παράδοση, καθώς ξεκινάει από το παλιό χωριό και καταλήγει στο παλιό πέτρινο γεφύρι του, περνώντας από 5 καταρράκτες.

4. Σπήλαιο στα Γρεβενά

spilaio-grevenon

Βατό φαράγγι μέσης δυσκολίας, με κάθετα πετρώματα ύψους 200 μέτρων, αρκετό νερό και μικρούς καταρράκτες.

5. Φαράγγι Λούσιου στην Αρκαδία

lousios

Προσφέρει τη δυνατότητα για δύο διαδρομές: η μικρότερη έχει κολύμπι και δεν απαιτείται η χρήση σχοινιών, ενώ η μεγαλύτερη έχει έναν καταρράκτη ύψους 15 μέτρων, που δεν περνιέται παρά μόνο με rappel από μια γέφυρα.

6. Το Φαράγγι του Χα – Λασίθι

xa

Στην Κρήτη θα βρείτε πληθώρα προορισμών για τις αθλητικές σας περιπέτειες. Μόνο για έμπειρους. Το διάσημο φαράγγι με τα κάθετα τοιχώματα φιλοξενεί σπάνια είδη πουλιών και είναι ιδιαίτερα ελκυστικό την άνοιξη, που έχει νερό για άλματα.

7. Καβούσι – Ηράκλειο

kavousi

Το μικρό, στενό φαράγγι με τα κόκκινα τοιχώματα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό την άνοιξη, όταν έχει νερό.

8. Τσούτσουρος – Ηράκλειο

tsoutsouros

Ιδανικό για πρωτάρηδες, καθώς αυτό το φαράγγι είναι μικρό και βατό.

9. Το Ροδάκινο Β – Ρέθυμνο

rodakino

Ένα ξερό φαράγγι, με πλούσια βλάστηση και ιδιαίτερα στενό μετά τη μέση, με πανέμορφους σχηματισμούς στα πετρώματα. Η διάρκεια διάσχισής του δεν ξεπερνά τις 4 ώρες καθώς η έξοδος είναι μετά το φαράγγι της Συκίας.

10. Φαράγγι Αμπά/Μουσούλη

abas

Το φαράγγι του Αμπά βρίσκεται περίπου 53km νότια του Ηρακλείου, στα Αστερούσια Όρη. Κύριο χαρακτηριστικό του φαραγγιού είναι ο καταρράκτης που σχηματίζεται κοντά στην αρχή του, με ύψος 145 μέτρα. Πρόκειται για ένα μεγάλο φαράγγι με πολλά στενά περάσματα, το οποίο δεν είναι προσβάσιμο, παρά μόνο από έμπειρους canyoners.

]]>
baris@seleo.gr (M.X.) Τουρισμός Sun, 22 Jan 2017 20:30:44 +0200
«Εκτόξευση» στον τουρισμό Το 2016 «έκλεισε» με 30 εκατομμύρια τουρίστες http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/231386-ektoksefsi-ston-tourismo-to-2016-ekleise-me-30-ekatommyria-touristes http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/231386-ektoksefsi-ston-tourismo-to-2016-ekleise-me-30-ekatommyria-touristes «Εκτόξευση» στον τουρισμό Το 2016 «έκλεισε» με 30 εκατομμύρια τουρίστες
Απίστευτη εξέλιξη στον ελληνικό τουρισμό, με 30 εκατομμύρια επισκέπτες «έκλεισε» το 2016, σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του έτους που ανακοίνωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Επίδοση που ανατρέπει όλες τις προβλέψεις για την περασμένη χρονιά και γεμίζει αισιοδοξία τους επαγγελματίες του κλάδου για το μέλλον.
Βασικός λόγος της μεγάλης αύξησης αποτελεί η «έκρηξη» της αεροπορικής κίνησης, όπου το 2016 «άγγιξε» τα 17 εκατομμύρια επιβάτες (16,87 εκατ. διεθνείς αφίξεις), σημειώνοντας άνοδο 9% σε σχέση με το 2015 (15,47 εκατ.), ποσοστό αρκετά υψηλότερο από τις αρχικές προβλέψεις που έκαναν λόγο για μία άνοδο της τάξεως του 5%-6%.
Η επέκταση της τουριστικής περιόδου για πρώτη χρονιά το 2016 απέδωσε τα μέγιστα όπως φαίνεται, καθώς κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων μηνών της χρονιάς, η αύξηση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων κινήθηκε σε διψήφια ποσοστά, γεγονός που οδήγησε το ποσοστό της αύξησης για το σύνολο της χρονιάς να κινηθεί σε υψηλότερα του αναμενόμενου επίπεδα.
Από κοντά οι οδικές αφίξεις, παρά το αρνητικό ξεκίνημα στο πρώτο μισό της χρονιάς, γύρισε τελικώς και αυτό σε θετικό, έστω και οριακά, λόγω και πάλι της πολύς καλής πορείας που σημειώθηκε στο τελευταίο τετράμηνο (επέκταση τουριστικής περιόδου). Το αποτέλεσμα ήταν οι οδικές αφίξεις να ξεπεράσουν τα 12 εκατομμύρια (12,05 εκατ.) παρουσιάζοντας αύξηση 0,6% σε σχέση με τα 11,97 εκατομμύρια του 2015.
Ο συνολικός αριθμός αεροπορικών και οδικών αφίξεων, αγγίζει τα 30 εκατομμύρια, όταν πέρυσι είχε ανέλθει στα 23,6 εκατομμύρια. σημειώνοντας έκρηξη διεθνών αφίξεων. Σε αυτό το νούμερο, αν προστεθούν και οι επισκέπτες κρουαζιέρας, οι οποίοι ως τον Σεπτέμβριο 2016 ξεπέρασαν τα 2,7 εκατομμύρια και αναμένεται συνολικά να ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια επιβάτες. Καθώς και, οι επιβάτες των διεθνών ακτοπλοϊκών γραμμών Ιταλίας-Τουρκίας και οι διεθνείς σιδηροδρομικές αφίξεις, τότε η επίδοση του ελληνικού τουρισμού αγγίζει τα 33 εκατομμύρια επισκέπτες τουρισμού !
Σύμφωνα με επαγγελματίες στον χώρο του τουρισμού της Αθήνας, οι φετινές επιδόσεις δεν εκπλήσσουν, καθώς ακόμη και το Δεκέμβριο υπήρχε σημαντική κίνηση ξένων επισκεπτών. Η Ελλάδα φαίνεται να πετυχαίνει τον πολυπόθητο στόχο για τουρισμό όλον τον χρόνο (365 μέρες), που είχε θέσει η Υπουργός Τουρισμός, Έλενα Κουντουρά, από το ξεκίνημα της θητείας της.
Τέλος, από τον ΕΟΤ σημειώνουν ότι οι εκπληκτικές επιδόσεις την προηγούμενη χρονιά ήταν αποτέλεσμα της εφαρμογής του Εθνικού Σχεδίου για τον Τουρισμό, το οποίο προέβλεπε:
  • την αύξηση των απευθείας πτήσεων μεταξύ Ελλάδας και των βασικών αγορών,
  • την προβολή νέων ελληνικών προορισμών,
  • το άνοιγμα νέων αγορών (Αραβικές χώρες, Κίνα, Ν.Κορέα, ΗΠΑ),
  • την επανάκαμψη των Ρώσων επισκεπτών,
  • την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης από τις γειτονικές χώρες (Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία),
  • την ενίσχυση της κρουαζιέρας με ευρωπαϊκές εταιρείες,
  • τη δημιουργία πακέτων διακοπών για χειμερινό – προσκυνηματικό τουρισμό,
  • την ενίσχυση του ρεύματος city-break τουρισμού (τουρισμός Σαββατοκύριακου) από Τουρκία, Κύπρο, Βουλγαρία κα
]]>
baris@seleo.gr (M.X.) Τουρισμός Sat, 21 Jan 2017 12:45:49 +0200
Ελλάδα: Η μόδα του 2017 στον τουρισμό http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/230901-ellada-i-moda-tou-2017-ston-tourismo http://www.seleo.gr/politismos/taksidia/230901-ellada-i-moda-tou-2017-ston-tourismo Ελλάδα: Η μόδα του 2017 στον τουρισμό

Δυναμικό ξεκίνημα για τη νέα τουριστική χρονιά πατάει το ελληνικό τουριστικό προϊόν, καθώς όπως τονίζει ο μεγαλύτερος διεθνής διοργανωτής ταξιδίων TUI, η «Ελλάδα ως προορισμός θα είναι η τάση της φετινής χρονιάς». 

 

Ήδη στην πρώτη μεγάλη τουριστική έκθεση του έτους στην Γερμανία, την CMT στη Στουτγάρδη, σχηματοποιούνται οι πρώτες τάσεις στον κλάδο του Τουρισμού για την καλοκαιρινή σεζόν 2017, η Ελλάδα ήδη πετυχαίνει μία αύξηση 41% στις κρατήσεις της.

Μάλιστα η Ελλάδα εμφανίζεται ως ο πλέον ευνοημένος προορισμός στο ξεκίνημα της σεζόν, συνεχίζοντας τις καλές επιδόσεις του περασμένου καλοκαιριού. 
Μετά από πολλά έτη, η Ελλάδα κατάφερε, ξεπερνώντας την Τουρκία, να κατακτήσει και πάλι τη δεύτερη θέση μετά την Ισπανία, λόγω αυξημένης ζήτησης, τονίζει η TUI.
 
Ήδη στην τρέχουσα περίοδο, αρχές της περιόδου αιχμής για κρατήσεις (Ιανουάριο και Φεβρουάριο), η ζήτηση για ταξίδια που καταγράφουν οι κορυφαίοι διοργανωτές ταξιδιών της Γερμανίας, σημειώνει σημαντική αύξηση συγκριτικά με πέρυσι. 
«Αυτή τη στιγμή διαπιστώνουμε μία σημαντική ανάκαμψη. 
Πολλοί Γερμανοί, που το περασμένο έτος δεν έκαναν διακοπές, πραγματοποιούν φέτος τις κρατήσεις για το ταξίδι τους ιδιαίτερα νωρίς», εξηγεί ο κ. Sebastian Ebel, πρόεδρος της TUI Γερμανίας». 
Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα ενδείξεις, από το θετικό ξεκίνημα της σεζόν, ωφελούνται ιδιαίτερα οι κλασσικοί προορισμοί γύρω από τη Μεσόγειο, με την Ελλάδα να κρατά τα πρωτεία, υπογραμμίζει η TUI.

Για την καλοκαιρινή σεζόν 2017, η TUI προσφέρει στους παραθεριστές που επιλέγουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους, μία σημαντικά διευρυμένη γκάμα επιλογών. 
Στα δημοφιλή νησιά της Κρήτης, της Ρόδου και της Κω, η προσφορά διευρύνθηκε κατά περίπου 40%. 
Επίσης, ανακοινώθηκε η έναρξη νέων απευθείας πτήσεων προς την Κω από το Ανόβερο, τη Νυρεμβέργη, τη Στουτγάρδη και τη Βασιλεία, καθώς και από το αεροδρόμιο Schönefeld του Βερολίνου προς την Κρήτη και τη Ρόδο.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

 
]]>
mail@seleo.gr (Σ.Σ.) Τουρισμός Sun, 15 Jan 2017 20:00:23 +0200