Menu
RSS

Enter the game: Η «εικονική πραγματικότητα» στην 81η ΔΕΘ (ΦΩΤΟ)

Λαβύρινθοι, ανθρώπινο σώμα, ύψη και μια υδάτινη πόλη «εγκαταστάθηκαν» στην 81η ΔΕΘ για να μπεις μέσα και να τα εξερευνήσεις.

 

Στο περίπτερο 17, όπου φιλοξενείται φέτος το «Enter the game». Για το Enter the Game δημιουργήθηκε ένας υβριδικός χώρος μέσα στον οποίο αναπτύσσονται δοκιμασίες, που εκτυλίσσονται ανάμεσα στον φυσικό και εικονικό χώρο. Πρόκειται για μια καλλιτεχνική προσέγγιση του κόσμου των παιχνιδιών και για μια αλληγορική προσέγγιση του χώρου, με την βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας, του χώρου της σκέψης, του χώρου του σώματος, του χώρου της μνήμης, του χώρου των συναισθημάτων και της νόησης.

«Είναι ένας χώρος που είναι ειδικά διαμορφωμένος, ώστε να παρουσιαστούν με ένα διαφορετικό τρόπο, πρωτότυπα games. Aυτά που δείχνουμε εμείς είναι έργα το φοιτητών, τα οποία είναι ανάμεσα στην τέχνη και στο παιχνίδι. Δεν είναι καθαρά παιχνίδια, ούτε καθαρή τέχνη, είναι κάτι που ψάχνουμε ακόμα...» δήλωσε στο Seleo ο Mάνθος Σαντοριναίος, καθηγητής Καλών Τεχνών και διευθυντής του ελληνογαλλικού master Τέχνη και Εικονική Πραγματικότητα.

Το λογισμικό που χρησιμοποιούν λέγεται «unity» και η εταιρεία το προσφέρει δωρεάν στον καθένα και μόνο αν αρχίζεις βγάζεις χρήματα από αυτό, πληρώνεις κάποιο ποσό στην εταιρεία. «Είναι μια πλατφόρμα που φτιάχνει χώρους τρισδιάστατους και μπορείς μέσα να πλοηγηθείς αλλά και την δυνατότητα προσθέσεις ιδιότητες στο περιβάλλον που φτιάχνεις» αναφέρει ο κύριος Σαντοριναίος.

Στο περίπτερο 17 παρουσιάζονται τέσσερα έργα. 

Το «Επιλογή in crisis»

Το «Επιλογή in crisis» φτιάχτηκε ομαδικά από τους φοιτητές και το εμπνεύστηκαν μετά από ένα συνέδριο που είχε τίτλο «Η διαδραστική αφήγηση στην εποχή της κρίσης». Ο κύριος Σαντοριναίος μας λέει ότι «μελετώντας αυτό το πράγμα, είδαμε ότι η διαδραστική αφήγηση έχει περισσότερα πλεονεκτήματα από την γραμμική αφήγηση. Δηλαδή, η γραμμική αφήγηση οδηγεί τον θεατή εκεί που θέλει, σε αντίθεση η διαδραστική εντάσσει τον θεατή στο έργο και τον αναγκάζει τον ίδιο να πάρει αποφάσεις. Στο έργο που φτιάξαμε, ο θεατής πρέπει να αποφασίσει ποιον δρόμο πρέπει να διαλέξει για να συνεχίσει. Εάν πετύχει ο θεατής, φτάνει στην αυτογνωσία και βλέπει στην οθόνη τον εαυτό του, αν δεν πάει καλά πέφτει σε βάραθρο και αν πάει αρκετά καλά μπαίνει σε ένα λαβύρινθο που βλέπει από κάτω τον δρόμο. 

enterthegame 10

enterthegame 05

 

«Υψοφοβία»

Είναι ένε έργο ακόμα σε εξέλιξη της Κωνσταντίνα Βέτσιου. Ο θεατής βρίσκεται μέσα σε χαράδρες και σε ύψη, με σκοπό να συνηθίσει το ύψος. 

enterthegame 11

 

«Σώμα - βακτήρια - κύκλος ζωής»

Είναι ένα έργο σε εξέλιξη της Χριστίνα Οικονόμου. Ο θεατής μπαίνει μέσα σε ένα ανθρώπινο σώμα που υπάρχουν όλα τα όργανα και ψάχνει όγκους καρκίνου για τους εξουδετερώσει. 

 

enterthegame 07

«Αqua polis - ancient evening sight sea ing»

Είναι ένα έργο σε εξέλιξη της Ανδριάνα Δαούτη. Πρόκεται για μια  γυάλινη υδάτινη πόλη, που μέσα υπάρχουν διάφορα μνημεία που ο θεατής πρέπει να τα βρει. Σε αυτό το έργο ο θεατής κρεμιέται από ένα σχοινί, ώστε «να αιωρείται και να χαθεί λίγο η βαρύτητα».

enterthegame 06

 

Ο καθηγητής, Μάνθος Σαντοριναίος, πως «αν και το παιχνίδι έχει εξελιχθεί πολύ γρήγορα και αποτελεί μια πολύ μεγάλη βιομηχανία, δεν έχει δώσει έργα τέχνης, όπως η τέχνη του κινηματογράφου και της φωτογραφίας. Για αυτό το λόγο πρέπει να μπουν στο χώρο άνθρωποι με φαντασία και να φτάσουν το video game στο επίπεδο που είναι οι άλλες τέχνες». 

 

 

επιστροφή στην κορυφή
  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next