Menu
RSS

Μαύρο χρήμα στη Θεσσαλονίκη- Σπίτια που μετατρέπονται σε ινστιτούτα αισθητικής

  • Γράφτηκε από τον 
Μαύρο χρήμα στη Θεσσαλονίκη- Σπίτια που μετατρέπονται σε ινστιτούτα αισθητικής

Την στιγμή που στόχος της κυβέρνησης είναι η πάταξη της φοροδιαφυγής με τις αρμόδιες οικονομικές αρχές να έχουν εντείνει τους ελέγχους στα καταστήματα όλης της χώρας, πάρτι χιλιάδων ευρώ δεν δηλώνεται πουθενά, γίνεται ουσιαστικά μέσα στα... σπίτια μας.

Ρεπορτάζ: Δήμητρα Τσάτσου

Κομμώτριες και μανικιουρίστες κάνουν ραντεβού κατ’ ιδίαν χωρίς να κόβουν αποδείξεις.

Πάνω από 3.000 παράνομα ψαλίδια στη Θεσσαλονίκη.

Δεν είναι στα χρόνια της κρίσης, πάντα υπήρχε "το φαινόμενο της βαλίτσας", δηλαδή κομμώτριες που δούλευαν "μαύρα".

Nεαρά άτομα που μόλις έχουν αποφοιτήσει από σχολές κομμωτικής, μπαίνουν στο επάγγελμα δουλεύοντας παράνομα για να βγάλουν ένα χαρτζιλίκι. Κουρεύουν, χτενίζουν και βάφουν μαλλιά σε χαμηλές τιμές, χωρίς φυσικά να κόβουν αποδείξεις και να έχουν άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος.

Ο νομός Θεσσαλονίκης αυτή στιγμή -κατά προσέγγιση- βάση των μητρώων του επιμελητηρίου έχει εγγεγραμμένα 1.800 κομμωτήρια, τα οποία πριν από λίγα χρόνια ήταν 2.000, σύμφωνα με τον ταμία της Ένωσης Καταστηματαρχών Κομμωτών Θεσσαλονίκης

«Κατά προσέγγιση σε κάθε κομμωτήριο, αντιστοιχούν τουλάχιστον άλλα δύο άτομα που πραγματοποιούν κατ' οίκον επισκέψεις για κούρεμα, χτένισμα και βαφή στη Θεσσαλονίκη. Αν μιλήσουμε με αριθμούς είναι περίπου 3.500 άτομα » αναφέρει στο seleo, ο Γιάννης Τριανταφύλλου, ταμίας της Ένωσης Καταστηματαρχών Κομμωτών Θεσσαλονίκης.

Ενδεικτικά, ένα κούρεμα στο κομμωτήριο αλλά και στο σπίτιτις περισσότερες φορές κοστίζει 10 ευρώ, η βαφή  περίπου 30 ευρώ στο κομμωτήριο , αλλά στην κατ’ οίκον επίσκεψη στοιχίζει περίπου 15 ευρώ.

Αδράνεια της Πολιτείας

Στο κυνήγι της φοροδιαφυγής τα πράγματα δεν φαίνεται να πηγαίνουν τόσο καλά, όπως τονίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου, δεν υπάρχει πλήρη εικόνα σε τι ποσοστό γίνεται η άσκηση του επαγγέλματος σε παράνομη βάση, αλλά το πρόβλημα αυξάνεται όλο και περισσότερο.

« Επανειλημμένα έχουμε πει στους αρμοδίους φορείς τα προβλήματα του χώρου, αλλά όπως μας λένε πρέπει να βρεθεί κάποιος που ασκεί παράνομα το επάγγελμα επ'αυτοφώρω, την ώρα που παίρνει χρήματα. Η άλλη λύση είναι να κόβουν αποδείξεις, αλλά αυτό δεν ξέρουμε πόσο εφικτό είναι και αν γίνεται. Υπάρχει αδράνεια από πλευράς Πολιτείας» τονίσει ο Γιάννης Τριανταφύλλου.

Σε όποιον δρόμο στη Θεσσαλονίκη και αν βρεθείς θα δεις κάποιο ινστιτούτο αισθητικής νυχιών. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεγάλη αύξηση σε τέτοιους είδους καταστήματα, καθώς οι γυναίκες περιποιούνται τα άκρα τους. Ακόμα μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των γυναικών -κυρίως νεαρών- που παίρνουν το βαλιτσάκι «αγκαζέ» και επισκέπτονται σπίτια για να κάνουν νύχια.

Χαμηλές τιμές, υψηλό κέρδος: Δεν προσδιορίζεται το ποσοστό της φοροδιαφυγής.

« Το μεγαλύτερο ποσοστό, επιτρέψτε τον όρο ''κατ’ οίκον αισθητικών'', είναι βοηθοί που λόγω της έλλειψης επαγγελματικών δικαιωμάτων αναγκάζονται να καταφύγουν σε αυτού του είδους την μαύρη εργασία. Προφανέστατα οι τιμές είναι χαμηλότερες συγκριτικά με τα εργαστήρια αισθητικής αλλά το κέρδος τους μεγαλύτερο. Για την μεγιστοποίηση του κέρδους επιλέγουν την χρήση κατώτερων προϊόντων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αισθητές φθορές στα νύχια των πελατών. Το ποσοστό της φοροδιαφυγής δεν μπορούμε να το προσδιορίσουμε αλλά σίγουρα είναι αρκετά υψηλό» αναφέρει στο seleo, η Μαγδαληνή Χουρίδου, Πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματίων Αισθητικών Βορείου Ελλάδος.

Σχετικά με την επικινδυνότητα στην υγιεινή των άκρων των πελατών στις κατ’ οίκον επισκέψεις, η Μαγδαληνή Χουρίδου τονίζει, « στα εργαστήρια αισθητικής υπάρχει οργανωμένος χώρος, όχι μόνο για την περιποίηση των πελατών αλλά και για την σωστή αποστείρωση των εργαλείων που χρησιμοποιούνται. Τίθεται το εξής απλό ερώτημα: οι αισθητικοί που κάνουν τις κατ’ οίκον επισκέψεις πόσα διαφορετικά ζεύγη εργαλείων μπορούν να μεταφέρουν μαζί τους; Είναι προφανές πως όταν έχουν συνεχόμενα ραντεβού δεν έχουν τον απαραίτητο χρόνο για να αποστειρώνουν τα εργαλεία τους».

Από την άλλη πλευρά όμως, με υψηλό ΦΠΑ, , τα άτομα και οι επιχειρήσεις που κατά κύριο λόγο απευθύνονται στον γυναικείο πληθυσμό, «χάνονται» στην γραφειοκρατεία που δεν έχει εκλείψει.

Σπίτι σε ρόλο ινστιτούτου

Η Κυριακή κάνει τα τελευταία χρόνια κατ' οίκον νύχια στο σπίτι. Ξεκίνησε παίρνοντας το βαλιτσάκι της με όλα τα απαραίτητα σύνεργα και έτρεχε πως τονίζει το seleo από σπίτι σε σπίτι, αυτό συνέβη μόλις τελείωσε τη σχολή και την απαραίτητη πρακτική της. Μετέπειτα διαμόρφωσε στο σπίτι της, ένα μικρό χώρο στο οποίο έρχονται οι πελάτισσες.

«Χιλιάδες εταιρείες και καταστήματα βρίσκονται στο κόκκινο, λόγω των οφειλών τους και την αδυναμία να επιβιώσουν, αυτό είναι κάτι που σε σταματά από το ανοίξεις την δική σου επιχείρηση, ξέρεις δεν είναι ότι δεν θέλουμε, πολλές που έχουμε μετατρέψει στο σπίτι μας σε χώρο εργασίας, δεν είναι οτι το θέλουμε αλλά με αυτή την φορολογία και τα χιλιάδες δικαιολογητικά που χρειάζονται για να ανοίξεις μαγαζί και πολλές φορές δεν στο εγκρίνει το κράτος γιατί δεν έχεις κάποιο έγγραφο, σε σταματά»αναφέρει στο seleo, και προσθέτει πως όλοι θα ήθελαν ή τουλάχιστον οι περισσότεροι να έχουν το δικό τους μαγαζί.

Διαφήμιση από «στόμα σε στόμα» και social media.

«H διαφήμιση μεσω facebook ή instagram είναι ένας οικονομικός και αποτελεσματικός τρόπος στην αναγνώριση και στην ουσία τζάμπα να προωθήσεις την δουλειά σου, δεν χρειάζονται χρήματα και φυσικά η μία πελάτισσα αν μείνει ευχαριστημένη το λέει και στις φίλες της» αναφέρει η Κυριακή .

Image2nixia malia forodiafigi thess

 

 

επιστροφή στην κορυφή
  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next