Menu
RSS

Το Seleo πετά με την Aερολέσχη Θεσσαλονίκης, πάνω από Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική. Τι είναι η πτήση πυροπροστασίας και πως γίνεται (ΒΙΝΤΕΟ)

Από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», Φίλυρο, Κριθιά, Σοχός, λίμνες Βόλβης, Βράσνα, Ασπροβάλτα, Σταυρός, Ολυμπιάδα, Στρατώνι, Ιερισσός, Νέα Ρόδα, Αμμουλιανή, Άγιο Όρος, Κασσάνδρα, Μουδανιά, Τρίγλια, Καλλικράτεια είναι μερικές μόνο από τις περιοχές που πετούν τα αεροπλάνα της Αερολέσχης Θεσσαλονίκης.

 

Το seleo, παρακολούθησε την διαδικασία που εκτελούν οι πιλότοι στο πλαίσιο της πυροπροστασίας καταγράφοντας την ετοιμότητα αλλά και την αγωνία των πιλότων, που ρίχνονται στη «μάχη» για να αποτραπεί μια φωτιά.

Στο βίντεο που ακολουθεί, θα δείτε δύο από του τριάντα χειριστές της Αερολέσχης Θεσσαλονίκης , τον Γιώργο Δημητριάδη και τον Σταύρο Τσότογλου, να εκτελούν την διαδικασία πυροπροστασίας.

«Γίνεται κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, καλούμαστε να αντεπεξέλθουμε σε αυτό με όλες μας τις δυνάμεις, αλλά έχουμε συντροφιά την αγάπη μας για το αντικείμενο και την θέληση», αναφέρει στο seleo, o Γιώργος Δημητριάδης, χειριστής και υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Αερολέσχης Θεσσαλονίκης.

Σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης πόσο εύκολο είναι να πραγματοποιηθεί αυτό το έργο;

«Εάν δεν υπήρχε βοήθεια δεν θα μπορούσε να γίνει αυτό. Πριν χρόνια είχαμε βοήθεια από την Πολιτεία, μας έδιναν τα καύσιμα που χρειαζόμασταν και πετούσαμε. Μετά από πολλές προσπάθειες που κάναμε, δεν υπήρξε ανταπόκριση και στραφήκαμε στον ιδιωτικό τομέα. Στον ιδιωτικό τομέα πήραμε βοήθεια από κάποιες εταιρείες, αλλά δεν ήταν ικανές να συντηρήσουν αυτό το πρόγραμμα, μέχρι που μπορέσαμε και κάναμε μια σύμβαση με τον Ελληνικό Χρυσό, ο οποίος, εφόσον αφορούσε γενικότερα την περιοχή της Χαλκιδικής, δέχτηκε να μας πληρώσει 60.000 ευρώ το χρόνο», τονίζει ο κ.Δημητριάδης.

Το έργο της πυροπροστασίας.

Σκοπός του έργου είναι να προλάβουν οι χειριστές τη «φωτιά εν τη γεννέσει», δηλαδή την ώρα που δημιουργείται. Όσο πιο γρήγορα σβήσει η φωτιά, τόσο λιγότερο μέρος θα κάψει. Τριάντα χειριστές συμμετέχουν το πρόγραμμα πυροπροστασίας, με τρία αεροσκάφη. Εκτός από την προετοιμασία των αεροπλάνων, προετοιμάζονται και οι χειριστές για να είναι έτοιμοι να αντεπεξέλθουν σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.Οι πτήσεις πυροπροστασίας εκτελούνται κάθε μέρα από 1 Ιουλίου και θα ολοκληρωθούν στις 30 Σεπτεμβρίου.

Βοήθεια στη σύλληψη εμπρηστή.

Ο Γ.Δημητριάδη εξιστορεί στο seleo, την προσπάθεια άνδρα να βάλει φωτιά του Σέιχ Σου.

«Έχεις τη δυνατότητα όταν βρίσκεσαι από πάνω να εντοπίσεις πιο εύκολα κάτι επικίνδυνο. Πριν από επτά χρόνια, εντοπίσαμε άνδρα να κάνει κάποιες κινήσεις απροσδιόριστες μέσα στο δάσος και ειδοποιήσαμε την πυροσβεστική και την αστυνομία και έτσι προχώρησαν στη σύλληψη του, καθώς πάνω βρέθηκαν στοιχεία που έδειχναν ότι θα έβαζε φωτιά».

Η ιστορία της Αερολέσχης.

Το 1930, μόλις 27 χρόνια μετά την πρώτη πτήση των αδελφών Wright, ιδρύεται στη Θεσσαλονίκη το πρώτο Αεραθλητικό Σωματείο στην Ελλάδα,με την επωνυμία "Ένωση Φίλων Αέρος". Τέσσερα χρόνια μετά, για να εναρμονισθεί με το διεθνή τίτλο "Aeroclub", μετονομάζεται σε "Αερολέσχη Θεσσαλονίκης".

Η Σχολή Εκπαίδευσης Χειριστών Ιδιωτικών Αεροπλάνων της ΑΛΘ, που είναι και η πρώτη πολιτική σχολή εκπαίδευσης πιλότων στην Ελλάδα, αρχίζει τη λειτουργία της το 1970 και, μέχρι σήμερα, έχουν αποφοιτήσει επιτυχώς από αυτήν πάνω από 500 χειριστές αεροπλάνων, πολλοί από τους οποίους είναι ακόμα ενεργοί χειριστές και εργάζονται σε μερικές από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες.

Πλούσια είναι η προσφορά της Αερολέσχης Θεσσαλονίκης και στον κοινωνικό τομέα, με υπηρεσίες στην έρευνα για τον εντοπισμό αγνοουμένων, την επιτήρηση των θαλασσών για ρύπανση και, ακόμη, στην οργάνωση και εκτέλεση ενός ολοκληρωμένου Προγράμματος Πυροπροστασίας & Επιτήρησης των Δασών κατά τη θερινή περίοδο, σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, τους Δήμους και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο ξεκίνησε ήδη από το 1990.


Το 1988 ιδρύεται το τμήμα Αλεξιπτωτισμού και το 1993 δημιουργείται το τμήμα Αλεξιπτώτου Πλαγιάς.

Από τον Οκτώβριο του 1997, τα μέλη της αποτελούν το νέο Τμήμα Αιωροπτερισμού της ΑΛΘ, ενώ το Τμήμα Αλεξιπτωτισμού, έχει πια αυτονομηθεί και λειτουργεί σε ξεχωριστές εγκαταστάσεις. 

Η Αερολέσχη Θεσσαλονίκης βραβεύθηκε επανειλημμένα, με αποκορύφωμα την ανώτατη διεθνή αεροπορική διάκριση"Diplome d' honneur", με την οποία τιμήθηκε το 1991 από τη Διεθνή Αεροναυτική Ομοσπονδία (F.A.I.), καθώς και με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών το έτος 2000, ενώ, το 1980, εκδόθηκε από τα ΕΛ.ΤΑ. και ένα αναμνηστικό γραμματόσημο προς τιμήν της.

Aeroclub 1974

Η Αερολέσχη Θεσσαλονίκης το 1974.

 

επιστροφή στην κορυφή
  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next